اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


دیوید راکول ، طراح ، قطعات خاصی را برای تبدیل خیابان های نیویورک به رستوران های فضای باز ایجاد کرده است که امکان پذیرایی از ناهارهای اجتماعی را فراهم می کند.

این طراح آمریکایی و استودیوی وی (Rockwell Group) راهی را برای گسترش رستوران های موجود بر روی پیاده روهای اطراف و خیابان های مجاور ایجاد کرده اند تا بتوانند با اطمینان دوباره در میان همه گیری کورونا ویروس بازگشایی کنند.

کیت قطعات شامل یک غرفه ناهار خوری ، یک سرویس بهداشتی ، تابلوهای دکوراسیون چوبی برای پوشاندن پیاده روها و نرده های خیابانی با پوشش گیاهی است. اینها با لوازم جانبی مانند نورپردازی ، چترها ، پنکه ها و نیمکت های سیار همراه است. رستوران موجود محدود به کارمندان اداری همان منطقه خواهد بود.

از آنجا که فرهنگ ناهارهای کاری در نیویورک بسیار قوی است، این رستورانها محدود به کارمندان می باشند.

این تیم گفته است که : «امید ما این است که بتوانیم الگویی ایجاد کنیم که برای مکانهای مختلف و پیاده روها و محیطهای خیابانی قابل انعطاف باشد و برای صاحبان شهر و رستورانها مقرون به صرفه باشد و همچنین درآمد بالقوه ای برای جبران هزینه ها داشته باشد.»

کافه ها و رستوران های شهر نیویورک ، جدا از مصرف و تحویل ، از ۲۲ مارس در تلاش برای کاهش شیوع coronavirus در شهر بسته شده اند. در حالی که طراحی داخلی بدان معنی است که مردم زمان زیادی را در مجاورت یکدیگر می گذرانند ، راکول معتقد است که ناهار خوری در فضای باز می تواند یک راه ایمن برای صرف شام را نیز فراهم کند.

اعضای استودیوی او می گویند: «دیوید و گروه راکول از اولین روزهای این بیماری همه گیر می دانستند که ما باید چگونگی شام خوردن خود را تنظیم کنیم تا این ویروس از دیدگاه پزشکی برطرف شود. در این بین مهمترین چیزها ایجاد مکان امن برای کارگران رستوران و مهمانان و استفاده بهتر از فضای داخل و خارج از رستوران ها در طی دوره رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که ادامه خواهد یافت.»

راکول در حال حاضر با توسعه اپراتورهای رستورانها ، اعضای فعال تجارت رستورانها و شهر برای تهیه این ایده همکاری می کند. برای نشان دادن چگونگی عملکرد آن ، استودیو اقتباسی از Melba’s ، یک رستوران گوشه ای در محله هارلم در نیویورک را ارائه کرده است.

در این پیشنهاد ، نه غرفه توسط پارتیشنهایی تقسیم بندی شده و در پیاده رو برای دیدار با رعایت مقررات فاصله گذاری اجتماعی ارائه شده است. این میزها با ایستگاههای بهداشتی در هم قرار گرفته اند تا کارمندان رستوران بتوانند مرتباً دست خود را بشویند.

این مجموعه از روش های ایجاد یک رستوران کوچک در فضای باز با ۳۰ صندلی آغاز و به رستورانهایی با ۲۰۴ صندلی که خیابانی را احاطه می کنند ختم شده است.