این پروژه بصورت اختصاصی در پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی منتشر می‌گردد

شناسنامه پروژه

دفتر/شرکت معماری

نام پروژه:

ویلا چلندر

نوع پروژه:

طرح پیشنهادی ما برای ویلای چلندر

کاربری:

ویلایی

زیربنای پروژه:

۵۰۴متر

مساحت زمین:

۵۷۴متر

محل پروژه:

شهرک چلندر نور

آرشیتکت:

علی لواسانی

همکاران:

اشکان دلاورنژاد ، درسا زراعت پیشه

دفتر معماری علی لواسانی

علی لواسانی

معمار: علی لواسانی

موبایل: ۰۹۱۲۲۴۴۳۰۶۵

اینستاگرام: @aladesign.co

وبسایت: http://aladesign.co/fa/ala-design/

مبانی نظری پروژه

این پروژه زمانی به دست ما رسید که کارفرمای محترم جناب محمدی تیر و ستون و سقف ها و قسمتی از سفت کاری را انجام داده بودند وما باتوجه به وضعیت موجود باید طراحی نما و داخلی را انجام میدادیم.

در طراحی نما به دلیل اینکه قسمت غربی پروژه در مجاورت گذر اصلی قرار دارد،ما برای ایجاد حس محرمیت،از پوسته ای با ورقات آلومینیومی استفاده کرده ایم.در این پوسته ها روزنه هایی به شکل پارامتریک به کاربرده ایم که هرچه به سمت اتاق خواب ها میرویم به دلیل دید کمتر از بیرون به داخل این روزنه ها کوچکتر میشوند.این پوسته ها قابل باز شدن میباشد و ساکنین زمانی که بخواهند از دید ومنظر دریا استفاده کنند میتوانند به راحتی بازشو های موجود در پوسته را باز و دید خوبی نسبت به بیرون داشته باشند.

درنمای شمالی پروژه با توجه به وضعیت موجود،به صورت مینیمال و با متریال سیمان کار کرده ایم .حجم مربعی که به صورت کج قرار دارد بارنگ طوسی در نما مشخص  شده است.همچنین درفضای پشتی این مکعب درختی درنظر گرفته شده که هم به نما و هم داخلی جلوه خاصی میبخشد.

درطراحی سالن همکف باتوجه به نما و پوسته خارجی ،رنگ سفید رنگ قالب میباشد و از رنگ های دیگر برای گرما بخشیدن وزنده کردن فضا استفاده کرده ایم.

همچنین درکنار مدرن بودن،از قفسه هایی باطراحی المان های ایرانی استفاده کرده ایم. از قسمت سالن نیز به استخر راه دارد و با باز شدن درب اصلی سالن میتوان وارد استخر شد.

درسالن طبقه اول برای پوشش دادن مهمان ها کانتری درنظر گرفته شد تا میزبان بتواند به راحتی خدمات خود را نسبت به مهمان ها ارائه دهد.

در طراحی اتاق خواب مستر سعی شد سرویس بهداشتی و حمام درفضایی فی مابین تراس و فضای داخلی اتاق خواب قرارگیرد.همچنین سقف و بدنه دوطرف آن تماما از شیشه میباشد تا میزبان حس متفاوتی را تجربه کند. دراین قسمت از قفسه هایی که در قسمت سالن به کاربردیم ،نیز استفاده کردیم.

تصاویر پروژه

برای مشاهده‌ی شکل کامل و دانلود تصاویر بر روی آنها کلیک نمایید