اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


ویلا تجلی که در ابتدا با DNA مشترک ویلا تجسم طراحی شده در استودیو سروش [S2] متولد شد و آنها را دوقلوی غیر همسان مینامیم .خانه ، خانه است با همان نیازهای ابتدایی و با همان شاخصه های اصلی ، سرپناهی برای سکونت همراه با امکانات آسایشی و آرامش که تخصص معمار به عنوان خالق اثر در خلق ایده و کانسپت است .

با وجود پیش فرض های فرمی و فضای و القای حس و حال آن ،ایجاد ورودی با المان های عمودی که از حجم اصلی جلوتر قرار گرفته و قدرت و‌مغناطیس دعوت کنندگی را در خود تشدید میکند .
جانمایی فضاهای داخلی با توجه به فرهنگ ایرانی مشخص شده تا استفاده کننده از فضا با توجه به امکانات رفاهی و در مقابل آن محدودیت ابعاد زمینِ پروژه احساس سکنا ، ماوا و حس تعلق به مکان را به بهترین شکل ممکن تجربه کند.
در جستجوی طراحی زمینه گرا از منظر تیپولوژی یا گونه شناسی نمونه های موجود در بحث همجواری سایت انتخاب شده برای پروژه در نواحی شمالی ایران، پروسه طراحی ودر ادامه آن رمزگشایی به وسیله این کد ژنتیکی که در اختیار طراح بود آغاز گردید .

در گذشته اجرای سقف شیبدار برای دفع آبهای سطحی ، به دلایل عملکردی بود .امروزه با پیشرفت دانش ایزولاسیون و همچنین افزایش قیمت زمین طی سالهای اخیر در منطقه در نتیجه قطعه بندی زمین با ابعاد کوچک تر از گذشته و بی بهره یا کم بهره بودن قطعات از فضای حیاط، در زمین های با ابعاد محدود استفاده از سطح بام به صورت بام سبز و مبله از نکات مثبت این پروژه است. در نتیجه ناظر خطوط دو بعدی را که القا کننده رایحه و حس سقف شیب دار به عنوان کهن الگو، تیپولوژی و دی ان ای به ارث برده در طراحی ویلا است را این بار در ادامه خطوط نما و ارایٔه آن با بیان و ادبیات امروزی تجربه خواهد کرد.