اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

مترجم : صبا پورمیرزایی


جوایز طراحی۲۰۲۰ Archiproducts برای ورودی‌ها باز است!

جوایز طراحی Archiproducts باز گشته‌اند تا بار دیگر معیار کیفیت برتر و نوآوری در دنیای طراحی را مشخص کنند.

این مسابقه که در سال ۲۰۱۶ آغاز شد ، اکنون در پنجمین سال برگزاری است و در حال حاضر به معیاری تبدیل شده است که با تشویق همکاری‌های جدید و ایجاد هم‌افزایی بین طراحان و برندها ، خلاقیت و نوآوری را تضمین می‌کند.

امسال یک دوره‌ی ویژه است ، به‌ این دلیل که بسیاری از برندها و تولیدکنندگان در سراسر جهان در تلاش هستند تا با محدودیت‌هایی که از چند ماه پیش به دلیل بیماری کرونا به وجود آمده ، کنار بیایند. با این حال ، انگیزه زیاداست و همه در تلاش هستند.

داوری

بیش از ۵۰ نفر از بهترین متخصصان برجسته صنعت طراحی داورهای امسال هستند. هیئت داوران ۲۰۲۰ شامل استودیوهای معماری ، طراحان ، آژانس‌های ارتباطی ، اعضای مطبوعات و عکاسان معماری است که هر محصول را با دقت ارزیابی می‌کرده و به طرح‌های برجسته و جذاب جایزه می‌دهند.

هیئت داوران تنها به تولیدات مبتکرانه و نوآورانه‌ای جایزه می‌دهند که از نظر زیبایی شناسی ، کارایی و نوآوری از بقیه متمایز باشند.

هیئت داوری سال ۲۰۲۰ شامل تعدادی از با نفوذترین متخصصان صنعت طراحی است. تمامی آثار توسط هیئت ۵۰ نفری متشکل از استودیو‌های معماری معتبر، طراحان ، ویراستاران ، عکاسان و کارگردانان هنری از سراسر جهان ارزیابی می‌شوند. برندگان به دلیل جسارت در نوآوری و نگاه جدی به توسعه‌ی پایدار و طراحی اخلاقی از دیگران متمایز می‌باشند .

برای مراسم ۲۰۲۰ در حال حاضر ۶۰ داور این جایگاه را پذیرفته‌اند. در این میان می توان از استودیو Libeskind، UNStudio ، متیو مک کورمیک ، مارسیو کوگان ، پیرو لیسونی ، مکانوئو ، کوینکوکس دراگو ، دیگو گراندی و همچنین روسانا اورلندی ، استودیوpepe ، فابیو فانتولینو و ادواردو ترسولدی یاد کرد.

از افرادی که برای اولین بار در میان داوران حضور دارند می‌توان از پاتریک شوماخر ، مدیر Zaha Hadid Architects ، آندریا تریماشی و سیمون فارسین از Formafantasma ، گیووانا کاستیلیونی، مدیر عامل و دبیر کل Achille Castiglioni Foundation ، امیلیانو سالچی و بریت موران از Dimorestudio، استفان زاگمایستر طراح گرافیک از نیویورک ، هانا هاکیمو Stella Collective از استرالیا ، و عمر سارتور عکاس نام برد.

هیئت بین‌المللی چند جانبه این مسابقه شامل زمینه های تخصصی در معماری ، طراحی ، مد ، هنر و ارتباطات می‌باشد.

تندیس مراسم ۲۰۲۰

امسال تندیس این مراسم توسط استودیوی اسپانیایی MUT Design طراحی شده است وسطح آن با اکسید فلز منحصر به‌ فرد De Castelli پوشیده شده است.

بار دیگر برند Treviso ،  این مراسم را به طور رسمی همراهی خواهد کرد و مسئولیت ساخت مجسمه‌ای را با الهام از نوار موبیوس که ایده‌ی اصلی ADA می‌باشد ، به عهده گرفته است.

امسال اکسید فلز De Castelli و سنگ طبیعی Salvatori که اولین همراه ADA بود ، با یکدیگر تلفیق می‌شوند و تندیس جدیدی را به وجود می‌آورند که از این دوره به بعد ، به طراحان برنده اهدا می‌شود.

مایکل آناستازادیاد یکی از مشهورترین‌ طراحان بین‌المللی است که ساخت این تندیس به او واگذار شد . ویژگی‌های متمایز او و سنگ طبیعی سالواتوری ، پوششی بی‌نظیر برای تندیسی است که قرار است سمبل جدید ADAباشد.

Samsung Climate Solutionsبه عنوان شریک اصلی جوایز طراحی Archiproducts تأیید شده است. این همکاری از سال ۲۰۱۹ آغاز شد و امسال نیز برای حمایت از طراحی ، فناوری و نوآوری ادامه خواهد داشت.

همکاری با Essentialial ، برند ایتالیایی حامی محیط زیست همچنان ادامه دارد که در دوره‌ی گذشته در تولید کیف‌های ADA Night Party مشارکت داشته است ، کیف‌هایی که در حال حاضر یک موضوع ضروری برای معتادان به طراحی تبدیل شده است!

برندها می توانند یک تا پنج محصول مربوط به دسته‌های مختلف ، از مبلمان گرفته تا روشنایی ، از قرارداد گرفته تا ساخت و ساز را ارائه دهند.
مهلت شرکت برای ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰ تعیین شده‌ است. لیست فینالیست‌ها ۲۰۲۰ADA در ماه اکتبر منتشر می‌شود. برندگان در هفته اول نوامبر اعلام می‌شوند