اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی

مترجم: آناهیتا شهیم


نام پروژه: Pine-and-glass shelving encloses office

طراحان: خوان آلبرتو آندراد و ماریا خوزه واسکونز

سال ساخت : ۲۰۲۰

در این پروژه ، معماران خوان آلبرتو آندراد و ماریا خوزه واسکونز یک دفتر چوبی ، در گویاویل که یک شهر بندری قرن شانزدهم است و به دلیل دسترسی به جزایر گالاپاگوس مشهور است، طراحی کرده اند. و همانطور که در عکس ها مشاهده می شود ، کاربری های گوناگون این فضا توسط افرادی با ماسک ، به علت ویروس کرونا ، نشان داده شده است.

این ساختار برای یک شرکت خدمات فناوری  ، به منظور ایجاد یک فضای خصوصی برای میزبانی جلسات کاری و یک دفتر باز برای فضای کاری طراحی شده است.

و به گفته ی معماران :” از این طریق پویایی کار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و یک دفتر و محل فروش با سطوح مختلف حریم شخصی بدست آمده است.

و با توجه به فضای کم موجود ، طراحی قفسه هایی با تقسیمات شیشه ای از کف تا سقف  ، علاوه براینکه نفوذ بصری را در سراسر فضا ممکن می کند ، به حفظ حریم خصوصی نیز کمک می کند.”

این بنا شامل دو دیوار است ، که یکی از آن ها دارای پنجره هایی با قاب زاویه دار از جنس کاج است ، که می تواند به عنوان قفسه مورد استفاده قرار گیرد. همچنین در این جداره ی چوبی از کمدهایی با جنس OSB استفاده شده است.

علاوه بر این از پنل های OSB در طراحی میزها و همچنین در جداره ی دوم این دفتر، که شامل یک درب کشویی بزرگ است که برای باز و بسته کردن دفتر کابرد دارد ، استفاده شده است. و هدف از این تقسیم بندی پنجره ها وقفسه ها و مبلمانی که در کنار آن ها طراحی وجایگذاری شده نیز برای انعطاف پذیری هرچه بیشتر فضا است.

در دیزاین قسمت اداری مختص به جلسات ،از خطوط مورب در کنار چوب و رنگ سفید و از اشکال خمیده ، در کنار رنگ سال ۲۰۲۰ (آبی کلاسیک) برای تعریف قسمت های خصوصی از جمله حمام ، کافه بار و نمایشگاه استفاده شده است ؛از رنگ آبی در رنگ آمیزی کابینت ها و سینک و همچنین یک شکل خمیده روی درها استفاده شده است.

این تقسیم بندی فضایی ، توسط رنگ ها به طرز چشمگیری درهای حمام را از قسمت مرکزی جدا میکند.