اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی
کلتو، برندی ایرانی است که به تولید مبلمان میپردازد. شوروم کلتو واقع در حیات مال (مرکزی برای فروش و تامین کالاهای مرتبط به طراحی داخلی) قرار دارد.
طراحی این فضا با رویکردی بمانند گالری نمایش آثار هنری شکل گرفت که ویژگی اصلی آن، ارائهی آثار (کالاها) است نه رخنمایی طراحی داخلی. در این دسته از فضاها، نمایش درست کالا از هر چیز دیگری مهمتر است و طراح داخلی میبایست بهدرستی و هوشمندانه طراحی نماید و از قدرتنمایی بپرهیزد.
در این شکل از فضاها، طراحی داخلی میتواند با چیدمان درست، انتخاب رنگ و متریال حرفهای، پتانسیل و وجوه متمایز محصولات را نشان دهد.
در این پروژه، طراحی با تقسیمبندی و شیوهی ارتباطات در فضا، شروع شد. بهگونهای که فضاها از هم تفکیک شده و در عینحال ارتباط خود را با یکدیگر و مخاطب بهدرستی برقرار کنند و همچنین قابلیت چیدمانهای متنوعی را با مبلمانهای متفاوت داشته باشند.
احساس پذیرنده بودن و در عین حال هیجان و جذابیت در ورودی فضا مورد دیگری بود که مورد توجهمان بود و با ایجاد یک پترن هندسی در یکطرف و استفاده از رنگ سازمانی مجموعه کلتو در سمت دیگر به آن رسیدیم.
بهوجود آوردن دیوارهای کوتاه برای تفکیک فضا به نوعی که عمق دید را در کل از بین نبرد از نکات دیگری بود که به آن پرداختیم.
استفاده از یک تکرنگ، به عنوان رنگ بیس، حال و هوای گالری و نمایشی بودن کالاها را بیشتر کرد و اضافه کردن لکههای تیرهی رنگی، مکمل خوبی برای فضا شد.
برای استفادهی بهینه از فضای شوروم، با استفاده از دسنهایی بر روی زمین – که پلانی معمارگونه را القاء میکنند – فضای کلی به قطعات کوچکتر و کاربردیتر تفکیک شد. این تقسیمبندی و اختصاص فضا، بهسادهترین شکل و بدون مزاحمت بصری، با استفاده از رنگ و پترن نیز در محیط گسترش یافت.