اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


سال گذشته شرکت رنگسازی نیپون و ایرانیان بعنوان نماینده شرکت نیپون ژاپن، سومین دوره مسابقات انتخاب بهترین دانشجوی معماری و معماری داخلی ایران را همزمان با دوازدهمین مسابقات آسیایی برگزار نمود. این رقابت در اصطلاح «جایزه طراح جوان آسیا» خطاب می گردد. در این مسابقه که در دو بخش معماری و طراحی داخلی بود(سال گذشته معماری داخلی برای نخستین بار در ایران برگزار شد)، آقای وحید قبادیان بعنوان رئیس هیأت داوران و آقایان نیما مکاری، آرش احمدی، علیرضا مشهدی میرزا و شورش عابد بعنوان داوران معماری و آقایان حمید فتوره چیانی، مجید فتوره چیانی و رضا مفاخر بعنوان داوران بخش طراحی داخلی حاضر بودند. همچنین استادانی همچون امیر فرج الهی؛ مه تیام شهبازی، علی اکبری، مرتضی نیک فطرت، مرتضی صدیق بعنوان منتور راهنمای دانشجویان شرکت کننده در مسابقه بودند. ده ها جلسه ارائه در دانشگاه های مختلف ایران با حضور داوران و منتورهای در آن سال برای توجیه دانشجویان با هزینه شرکت نیپون و ایرانیان برگزار گردید. آن مسابقه زمستان سال گذشته با بررسی آثار ارسالی و انتخاب دو دانشجوی برتر بخش های معماری و معماری داخلی به پایان رسید.

پس از آن دو دانشجوی منتخب با داوران به تکمیل طرح پرداخته تا برای رقابت اسیایی حاضر شوند. این دوره فشرده، همراه با کرکسیونهای متعدد و بررسی چندباره آثار بود.

پس از این مرحله منتخبین کل آسیا در برابر داوران بین المللی به دفاع از آثار بصورت انلاین بدلیل کرونا پرداختند تا بهترین دانشجوی معماری و معماری داخلی آسیا انتخاب و به آمریکا برای طی دوره های عالی بعنوان جایزه اعزام شود. جایزه این نفر ۱۰.۰۰۰ دلار بود.

اکنون خوشبختانه خبر می رسد که طرح آقای امیر رضا قدیری، دانشجوی منتخب بخش معماری ایران، برنده جایزه best sustainable design و جایزه نقدی ۱۰۰۰ دلاری آن شده است. این نخستین بار است که دانشجویان معماری ایرانی در رقابتهای آسیایی هم مقام کسب می نمایند. فضای نو امیدوار است این افتخار فتح بابی برای کسب جوایز بیشتر در دوره های بعدی باشد.