اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


رستم اورازمتوف اخیراً یک پروژه طراحی داخلی مسکونی در مسکو را به اتمام رسانیده است. معمار با استفاده از رنگ های روشن و شکل های مینیمالیستی، یک رنگ بندی داخلی غیر تکراری را به کار گرفته است.

این آپارتمان با پلان باز توسط رستم اورازمتوف برای یک زوج جوان به همراه یک کودک طراحی شده است. اتاق نشیمن ، آشپزخانه ، راهرو و اتاق خواب یک فضای باز را تشکیل می دهند ، در حالی که اتاق خواب را می توان با پارتیشن های شیشه ای و پرده ها جدا کرد. سرویس بهداشتی و حمام تقسیم شده اند که دومی شامل دوش و سونا است. سبک کار، تحت هارمونی های داخلی هنر آوانگارد قرن بیستم و مکتب bauhaus ، و به ویژه تحت تأثیر کار کمپوزیسون های پیت موندریان قرار دارد.

کلیه نواحی کاربردی دارای یک رنگ خاص هستند و حجم اصلی هر اتاق یک رنگ و گرافیکی ویژه دارد. در این روش ، به عناصر کانونی موجود در آپارتمان تأکید می شود ، به عنوان مثال ورودی و اتاق خواب با اتاق نشیمن از نظر بصری با یک نوار رنگی جدا می شود ، که گرافیکی هدایت شونده را به اثر اضافه می کند. اتاق خواب به رنگ زرد است، رنگی غیر معمول! برای اماکن خصوصی. لیکن باید توجه نمود با نظر به هوای ابری و خاکستری مسکو ، این انتخاب رنگی باعث روشن تر شدن فضای داخلی می شود. منطقه مهد کودک نیز با رنگی مشابه نقاشی شده است.

علاوه بر سبک کلی ، اصول اساسی ارگونومی مکتب bauhaus نیز بکار گرفته شده است. هر عملکرد در فضای داخلی برای نیازهای صاحبان آپارتمان در نظر گرفته شده است. با استفاده از پروفایل های LED داخلی ، نور به اندازه ممکن پنهان شده است. هر اتاق دارای چندین روش نورپردازی است که به گونه ای طراحی شده است که کلیه مناطق با شدت متفاوت روشن شوند. اغلب یک چراغ بزرگ نقش اصلی را دارد و دیگر عناصر، اجزای خانه را روشن و برجسته می کنند.