اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


معرفی معمار:

گروه طراحی غزال حسینی

وبسایت: ghazaldesigngroup

اینستاگرام: ghazal.hosseini.design.studio

تلفن: ۰۹۱۲۸۹۰۸۴۷۵

شناسنامه پروژه:

مشخصات: بازسازی پروژه مسکونی قائم مقام

معمار و طراحی: غزال حسینی

تاریخ شروع و پایان طراحی : آبان-آذر ۱۴۰۲

عملکرد: مسکونی

مبانی نظری پروژه:

خانه های قدیمی و مدرن مانند دو روی یک سکه هستند که هر کدام نشان دهنده عصر و رویکرد معماری متفاوتی هستند.خانه‌های قدیمی، با جذابیت معماریشان، اغلب منعکس‌کننده میراث فرهنگی و اهمیت تاریخی یک منطقه هستند.این خانه‌ها با استفاده از مصالح محلی مانند چوب، سنگ یا آجر سفالی ساخته شده‌اند .

از سوی دیگر، خانه‌های مدرن اصول طراحی معاصر را در بر می‌گیرند که با خطوط چراغ، پلان‌های طبقه باز و معماری های نوین مشخص می‌شود.این سازه ها از مصالح ساختمانی نوآورانه برای ایجاد فضاهای ایمن و مستحکم در عین حال سبک استفاده می‌کنند.پنجره‌های بزرگ مات‌شونده به نور طبیعی اجازه می‌دهند تا فضای داخلی را پر کند و در عین حال فضای داخل خانه از بیرون مشخص نباشد.

این پروژه یکی از خانه های قدیمی واقع در خیابان قائم مقام می باشد که حال هوای معماری معاصر ایران را دارد. از طرفی کارفرما به دنبال طراحی مدرن در پروژه بود . از این رو تصمیم بر این شد سبک پست مدرن کار شود به گونه ایی که تلفیقی از معماری مدرن با گذاره هایی از معماری کلاسیک و همچنین موتیف هایی از معماری قدیمی خود پروژه.

رنگ ها، نور های خطی و روشنایی ها، بازشوها و وسایل از جمله موارد سبک مدرن بود از طرفی دیگر قاب های گچی که در پایین و قسمت هایی از دیوار، قوس ها و ضخامت لبه پنجره ها به جا مانده از سبک سنتی و کلاسیک کعماری بود.