Boxen ، گالری استودیوی جدید در ArkDes ، مرکز معماری و طراحی سوئد در استکهلم ، است. این پروژه ساختاری است که می توان در کل آن – از داخل و خارج ، از پایین به بالا ، هم توسط غرفه داران و هم مخاطبان – به عنوان یک تجربه لمسی ، از نظر جسمی مورد استفاده قرار گیرد. بوم خالی فضای داخلی جعبه سفید با سطح خارجی مش سیم زنجیره ای پیوند دارد ، که برای نمایشگاه های غیررسمی در دل نمایشگاه اصلی طراحی شده است و به طور موثری فضای دیوارهای نمایشی را دو برابر می کند.
بوکسن که در یکی از دو سالن ورزش نظامی قرن نوزدهم قرار دارد ، در دهه 1960 به عنوان مکان فرهنگی مورد تجدیدنظر قرار گرفت. یک سطح شیب دار در اطراف گالری پیچیده می شود و به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا نمایشگاه ها را از چندین نقطه در فضا مشاهده کنند. به این ترتیب ، مردم به عنوان بخشی یکپارچه از بیان خارجی Boxen قرار می گیرند. روابط مکانی خاص بین گالری و سالن اطراف در هنگام صعود از سطح رمپ در فضا ظاهر می شود.
بوکسن که بصورت مرکزی در سالن و در مجاورت نمایشگاه دائمی قرار دارد ، خود از طریق لابی اصلی ارتباط با بیرون داشته. این پروژه از یک سازه فولادی پیش ساخته استاندارد که در داخل با تخته سه لا و گچ سفید ، پوشیده شده است. سقف نیز یک سقف فلزی موجدار ساده است. ساختار اولیه با ستون هایی در فواصل منظم ، قاب اصلی گالری را تشکیل می دهد و در قسمت بیرونی قرار دارد. با استفاده از ساختار اولیه ، سطح شیب دار از ورودی اصلی شروع می شود و با عبور از یك سكوی مشاهده در یك دهانه بزرگ دایره ای عبور می كند و با بالكنی كه تمام طول گالری را امتداد می یابد خاتمه می یابد. از این بالکن ، یک راه پله پنهان به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا دوباره از سمتی صحیح وارد گالری شوند. سقف بلند شده از دیوارها برای اتصال فضای نمایشگاه به سالن اطراف ، به نور طبیعی روز اجازه می دهد تا وارد فضای داخلی اصلی شود.
فضای داخلی اتاقی بلند ، متقارن و سفید است که به سه درب دسترسی دارد. با بیان بصری کاهش یافته و ابعاد سخاوتمندانه ، زمینه ای خنثی برای نمایشگاه ها و رویدادهای همه گونه ها فراهم می کند. طرح گالری با تأكید بر نسبت های دو طبقه مربع كلاسیك با فضای آستانه در ورودی اصلی و تأكید بر گذار از نمایشگاه موقت در سالن همسایه تعریف شده است.
در بین ستون ها بخش هایی از مش سیم زنجیره ای وجود دارد که از طریق آن قسمت پشتی نقره ای نقاشی شده از تخته سه لایی طوسی است. یک لایه اضافی از شبکه نساجی نرده در اطراف لبه بیرونی رمپ را تشکیل می دهد. لایه بندی مواد در قسمت بیرونی سازه باعث ایجاد یک جلوه فلزی و عمق بصری می شود که در کنسرت با تعداد زیادی از دهانه ها ، مرزهای بین فضای گالری داخلی ، سطح نمایشگاه خارجی و سالن موزه اطراف را محو می کنند. به این ترتیب ، قسمت پشتی دیوار گالری به همان اندازه از اهمیت بالایی برخوردار می شود.