اختصاصی پایگاه خبری فضای نو : رسانه تخصصی طراحی داخلی


مسابقه عکاسی دومین سمپوزیوم بین المللی آرمانشهر کودکان با محوریت کودکان در شهر و روستا و با مشارکت هنرمندان عکاسی در کشور با انتخاب شورای داوری به کار خود پایان داد.

به باور این سازمان نمایش واقعیت های زندگی شهری  کودکان و عمق اثرگذاری آن بر تصمیم سازان و تصمیمگیران شهری، فرصتی را فراهم می آورد که شناخت بهتری از کودکان در شهر ، مطلوبیتها و نامطلوبیهای آن پدید آمده و در نتیجه، برنامه های مناسبتری برای توسعه شهری متناسب با نیاز های کودکان  طرح ریزی شود.

در طی داوری آثار دریافت شده توسط دبیرخانه‌ی سمپوزیوم، چندین نکته‌ی بارز به چشم می‌آمد که ذکر آنها خالی از لطف نیست. تعداد نسبتاً بالای آثار ارسالی از سوی هنرمندان با توجه به محدودیتِ موضوع و زمان فراخوان، نقش کودکان در جامعه و  نقاط مختلف شهر و روستا  قابل توجه بود. همچنین تنوع آثار و توجه به نکته‌های متعدد در عکس‌ها نشان از تفکر عکاسانه عکاسان شرکت کننده داشت.

در میان آثار عکس‌هایی نیز به چشم می‌خورد که پرده از ناهنجاری‌های دیگری از مسائل کودکان در شهر برمی‌داشتند که جای تأمل دارند.

شورای داوران مسابقه ضمن قدردانی از مدیران و دستاندرکاران دبیر خانه آرمان شهر کودکان ، در آغاز و استمرار این رخداد مبارک بر ضرورت برنامه ریزی و الزام برای نظم زمانی در تداوم آن تاکید می ورزد و امیدوار است آثار گردآوری شده، بتواند دستمایه و بستر مقدماتی برای ایجاد یک مرکز اسناد تصویری تخصصی قلمداد شود و این مهم در دستور کار قرار گیرد.

داوری و انتخاب در این سمپوزیوم با رویکرد نگاه هنرمندانه عکسا به فضا واقعی حضور کودکان در شهر و روستا بوده که از بین  ۱۲۸اثر در مرحله اول  ۸۷ اثر مورد توجه قرار گرفت و در داوری نهایی از بین این آثار ۳ اثر برگزیده شدند.

علت انتخاب این آثار:
۱. نگاه هنرمندانه به عکاسی از کودکان در فضای زندگی

  1. سادگی و انسجام سناریو
  2. کشف حضور کودکان در لایه های مختلف شهری و روستایی

دبیرخانه سمپوزیوم بین المللی آرمانشهر کودکان با اعلام آرا امیدوار است در دوره سوم این سمپوزیوم هنرمندان بیشتری برای شرکت در این امر اجتماعی و مهم شرکت کنند. لازم به ذکر است فراخوان دوره سوم نیز به زودی اعلام می‌شود.

هیات داوران:
مصطفی بهزادفر

امیر مشهدی عباس

سید کاظم سیدمراد

مهدی خاکزند

کارلین عیشونژادیان

آثار منتخب با توجه به رای داوران

  1. علی رضویان
  2. شهاب ناصری
  3. رضا خشنود

.

رتبه ۱

رتبه ۲

رتبه ۳